Varför ställa ut?

Därför ska ni ställa ut »

På EuroHorse får ni mest hästkrafter för pengarna. Hit kommer årligen cirka 80 000 besökare med ett gemensamt intresse – hästar och ridsport. Här träffar ni ridsportens entusiaster som är ute efter den bästa shoppingen. På EuroHorse 2020 handlade genomsnittsbesökaren för cirka 2 100 kronor. Mässan hade 78733 besökare och 200 utställare från 14 länder.

  • Gör bra affärer på mässan, där köpkraften ökar för varje år
  • Exponera och stärk ditt varumärke rakt in i målgruppen
  • Konkurrensbevaka och träffa kollegor ifrån branschen

Boka monter »

Citat från utställare 2020

”Årets EuroHorse var den bästa vi varit med på! En vecka efter mässan hade vi sålt tolv hästbilar i halvmiljonklassen och en stor hästbuss med en prislapp på runt fyra miljoner. Dessutom har vi fått många intressanta leads att jobba vidare med. Ett superresultat, med andra ord! Vi är självklart tillbaka på EuroHorse 2021”

Peter Jansson, Kingsröd


”Oj, oj, oj – den här mässan var helt bananas! Intresset för våra produkter, framförallt skärp i stretchmaterial i ett par hundra olika färger, var helt extremt. Vi ökade vår försäljning med över 300 procent på årets EuroHorse – det säger väl allt. Vi är väldigt nöjda och har redan bokat samma plats nästa år. Men då måste vi ha mer personal i montern för att hinna med alla kunder”

Jenny Peterson, Jenny P

”Vi var med på EuroHorse för tredje gången, och detta var den bästa mässan överhuvudtaget för vår del. Intresset var enormt! Vi är agenter för det danska märket Blue Hors och växer kraftigt på den svenska marknaden just nu med en komplett serie av riktigt vassa fodertillskott och vårdprodukter för hovar, päls och läder. På mässan blev t ex vår pälsglansspray SuperShine en riktig storsäljare. Vi har bokat samma plats på EuroHorse nästa år.”

Sofia Apoy, RS Equestrian


”Vi var med på EuroHorse för andra året och hade ett enormt tryck i vår monter! Vi säljer egendesignade bett och fick många frågor kring vilket bett som fungerar bäst till en viss häst. Alla hästar är olika och vi jobbar med tryckpunkter när vi tar fram betten. Inte minst blev våra modeller i blå titan en säljsuccé. Till nästa år räknar vi med att fördubbla vårt bettsortiment och även komplettera med kläder och en ny säkerhetsgrimma. Vi lär behöva en större monter på EuroHorse 2021!”

Louise Fagersen, Fager Design

 

73 %

av utställarna gav helhetsintrycket betyget mycket bra/bra

88 %

av besökarna gav helhetsintrycket mycket bra/bra

94 %

av besökarna köpte något på mässan

87 %

planerar att besöka EuroHorse 2021