Röster om EuroHorse

Sean Witting, Horse Direct:

”För oss var det första gången på EuroHorse. Vår bas finns i Northumberland i norra England och vi söker nya marknader för vårt varumärke Le Mieux, högkvalitativa hästsportartiklar. Vi visade t ex schabrak i svettresistent bambumaterial. Det är alltid svårt att introducera ett nytt märke, men vi är väldigt nöjda med mottagandet på EuroHorse. Inramningen och faciliteterna är de bästa vi upplevt i hela världen! Vi siktar på att komma tillbaka 2020.”

Helena Richardsson, Hästföretagarna:

”Vi är en förening för hästföretagare i Göteborgsregionen och träffade många intresserade i vår monter på EuroHorse, personer vi annars inte skulle kommit i kontakt med. Vi fick ett 40-tal nya medlemmar under mässan och runt 250 deltog i en tävling med en tömkörningskurs i förstapris. Vi känner att vi nådde ut och fick en väldigt bra respons för de frågor vi driver kring bl a ridvägar och uppstallningsmöjligheter i storstadsområden. Vi är fantastiskt nöjda!”

Johanna Ljungmark, Amazona Sueca:

”Det här var kanon! Vi var med på EuroHorse för tredje gången och årets mässa var den bästa hittills för vår del. Vår specialitet är måttsydda stövlar och boots, som kunden kan designa själv utifrån färg och form. Men leveranstiden är upp till fyra månader och folk har alltmer bråttom så vi erbjuder också färdiga skor och accessoarer. Vi hittade verkligen rätt målgrupp på mässan och sålde väldigt bra. Vi är tillbaka nästa år.”

Gerry Österholm, Jaba:

“Jag har varit med här i 38 år, årets mässa var en av de bästa! Vi har haft full fart i montern och har bl a skrivit kontrakt om att inreda ett stall med 20 boxar, en affär i 300 000-kronorsklassen. EuroHorse är viktigt för oss. Vi har förväntningar på mässan och de blev uppfyllda, återigen.”

Madelene Törnblom, Maya Delorez:

”Vi är jättenöjda! Vi hade ett väldigt bra flöde i montern, där vi visade vårt utbud av gyminspirerade ridsportkläder med fyrvägsstrech, quick dry-funktion, fickor för förvaring av mobiltelefon, m m. Vi märkte också ett stort intresse för våra hästsportartiklar som schabrak i meshmaterial och täckespaddar som motverkar skavsår. Det var första gången vi var med på EuroHorse, normalt sett säljer vi bara på nätet. Men det var väldigt givande att få möta våra kunder – det vill vi göra om. Vi har redan bokat plats till nästa år!”

Eva Andreasson, Dr. Schaette:

”Det är alltid lika roligt att ställa ut på EuroHorse! Vi möter ständigt nya kunder och i år var verkligen inget undantag. Eftersom Dr. Schaette firade 100-årsjubileum hade vi fördubblat monterytan och erbjöd bl a ett jubileumskit som sålde superbra. Detsamma gäller våra mässerbjudanden på balsamliniment, led- och muskelkur, kyl- och sårspray, m m . Vi fick ett enormt gensvar, det var fullt ös i montern. Vi är självklart tillbaka igen 2020.”

Jonathan Wiklund, Umesläp:

”På årets EuroHorse visade vi hästbilen Ume Light 1 som tar två hästar och har en sovdel för två personer. Vi hade också två hästsläp, B50 och B60, på plats. Vårt koncept där hästen lastas på framifrån och åker baklänges, och därmed blir mindre känslig för bromskrafterna, gick verkligen hem. Vi sålde ett 10-tal fordon direkt på mässan och jobbar vidare med flera leads. EuroHorse är den mest givande mässan för vår del och vi är förstås tillbaka nästa år.”

Fredrik Svensson, Kellfri:

”Våra förväntningar överträffades med råge – vi är väldigt, väldigt nöjda! Det här var första, men definitivt inte sista, gången vi ställde ut på EuroHorse. Vi har skrivit flera offerter och sålde även en Lovol-traktor med lastare direkt på mässgolvet, en affär på närmare 200 000 kronor. Också ridbaneharven blev en storsäljare. Ja, vi sålde av alla produkter vi hade med på mässan, även balgripar, hindervagnar, m m. Vi hade många givande kundsamtal och fick nya idéer inför framtiden. Nästa år satsar vi på en ännu större monter.”