Röster om EuroHorse

Peter Jansson, Kingsröd
”Årets EuroHorse var den bästa vi varit med på! En vecka efter mässan hade vi sålt tolv hästbilar i halvmiljonklassen och en stor hästbuss med en prislapp på runt fyra miljoner. Dessutom har vi fått många intressanta leads att jobba vidare med. Ett superresultat, med andra ord! Vi är självklart tillbaka på EuroHorse 2021.”

 

Niklas Helsignius Måneskiöld, Högskolan i Halmstad
”Jag är själv hoppryttare och har varit med och utvecklat det helt nya elitprogrammet för ridsport på högskolenivå, en fyraårig kandidatutbildning som man läser på 75 procents fart. På mässan ville vi berätta om utbildningen och locka sökande. Vi mötte helt rätt målgrupp på EuroHorse och hade många givande samtal med monterbesökare. Ett 40-tal personer anmälde sitt intresse för utbildningen. Vi är mycket nöjda med det utfallet.”

 

Louise Fagersen, Fager Design
”Vi var med på EuroHorse för andra året och hade ett enormt tryck i vår monter! Vi säljer egendesignade bett och fick många frågor kring vilket bett som fungerar bäst till en viss häst. Alla hästar är olika och vi jobbar med tryckpunkter när vi tar fram betten. Inte minst blev våra modeller i blå titan en säljsuccé. Till nästa år räknar vi med att fördubbla vårt bettsortiment och även komplettera med kläder och en ny säkerhetsgrimma. Vi lär behöva en större monter på EuroHorse 2021!”

 

Jenny Peterson, Jenny P
”Oj, oj, oj – den här mässan var helt bananas! Intresset för våra produkter, framförallt skärp i stretchmaterial i ett par hundra olika färger, var helt extremt. Vi ökade vår försäljning med över 300 procent på årets EuroHorse – det säger väl allt. Vi är väldigt nöjda och har redan bokat samma plats nästa år. Men då måste vi ha mer personal i montern för att hinna med alla kunder.”

 

Charlotte Ankarcrona, Equipe Saddles
”Vår försäljning på EuroHorse i år var fullt jämförbar med i fjol, trots att det då var världscupfinaler och en extra mässdag. I montern säljer vi tillbehör som träns, sadelgjordar, stigbyglar och schabrak över disk. Men sadlarna, vår huvudprodukt, visar vi bara upp och pratar om. Sedan provar vi ut och följer upp kunderna efter mässan. Båda parametrarna föll ut väldigt bra, intresset för sadlarna var mycket stort och vi har höga förhoppningar på kommande försäljning. Vi är helt säkert tillbaka på EuroHorse igen 2021.”

 

Sofia Apoy, RS Equestrian
”Vi var med på EuroHorse för tredje gången, och detta var den bästa mässan överhuvudtaget för vår del. Intresset var enormt! Vi är agenter för det danska märket Blue Hors och växer kraftigt på den svenska marknaden just nu med en komplett serie av riktigt vassa fodertillskott och vårdprodukter för hovar, päls och läder. På mässan blev t ex vår pälsglansspray SuperShine en riktig storsäljare. Vi har bokat samma plats på EuroHorse nästa år.”

 

Peder Schiöler, Abetong
”Det är viktigt för oss att synas på EuroHorse, så att hästfolket vet vad vi erbjuder. Vi levererar både prefabricerade delar och material och är även totalentreprenörer för stallbyggnationer. På mässan diskuterade vi många olika lösningar, alltifrån små stall för 4–5 hästar till enheter för upp till ett 50-tal hästar. Dessa processer tar sin tid men vi vet sedan tidigare, vi är ju med på mässan varje år, att den här typen av goda samtal ofta leder till affärer på sikt.”

 

Veronica Börjesson, Tilva Stålsmycken
”För oss var det första gången på EuroHorse – men absolut inte den sista! Det var tätt med besökare i vår monter och vi sålde enormt bra, faktiskt bättre än på någon annan mässa vi varit med på. Mest populärt var ringar, örhängen och halsband i kirurgiskt stål som har fördelen att det inte innehåller nickel eller kobolt och därmed inte är allergiframkallande. Vi ser redan fram mot nästa år, då vi även kommer att kunna erbjuda smycken med hästmotiv.”

Veronica Börjesson
Tilva Stålsmycken

Louise Fagersen
Fager Design

Peder Schiöler
Abetong
 

Charlotte Ankarcrona
Equipe Saddles

Sofia Apoy
RS Equestrian

Peter Jansson
Kingsröd

 Jenny Peterson
Jenny P

Niklas Helsignius Måneskiöld
Högskolan i Halmstad